fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העיר העשירה בצפון: כרמיאל – עם עודף של 11.6 מיליון שקלים

עיריית כרמיאל: התקציב העודף נבע מנושאים טכניים
מרכז העירה בכרמיאל
מרכז העירה בכרמיאל (צילום: אלכס הובר)

מדו"ח שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי  בבדיקת המאזן השנתי של הרשויות התברר כי אחדות מהן סיימו בעודף שנתי. כרמיאל היא אחת מהן, אשר סיימה את שנת 2012 בעודף של 11.6 מיליון שקלים בקופתה. הידיעה בהחלט מעלה שאלות מדוע העירייה לא משתמשת בעוד התקציבי ומדוע היה צורך  בהעלאת הארנונה אם קופת העירייה מתנהלת כשורה? מדוע היה צורך בקבלת הלוואות?

מרכז העירה בכרמיאל
מרכז העירה בכרמיאל (צילום: אלכס הובר)

תגובת עיריית כרמיאל : "עיריית כרמיאל היא עירייה הפועלת מאז הקמתה באיזון תקציבי, דבר חריג בנוף של הרשויות המקומיות בארץ. הנתונים מתייחסים לשנת 2012 , התקציב העודף נבע מנושאים טכניים, ואיפשר לעירייה לסייע לגופי הסמך שלה באותה שנה. לעניין הארנונה אין כל קשר לכך שכן הבקשה להעלאת הארנונה נדרשה לשנת 2014 (טרם אושרה במשרד הפנים ) מכיוון שהתקציב השוטף נשחק, וזאת מאחר שתעריפי הארנונה הנם ללא שינוי, מזה מספר שנים, בעוד תשלומים לספקים , מים ,חשמל , הסכמי שכר וכו', מתייקרים ומתעדכנים על פי חוק .

העירייה השתתפה בעודף תקציבי משנים קודמות, עבור כיסוי גירעונות של גופי סמך : המתנ"ס , היכל התרבות ופסטיבל מחול כרמיאל. כמו כן השתמשה העירייה, בעודף תקציבי משנים קודמות לתיקצוב רשימת פרויקטים לפיתוח העיר, במקום מענקי משרד הפנים לפיתוח, שקוצצו דרסטית ובמקום היטלי השבחה שכמעט ואין בקופה כיום . בנוסף העירייה סייעה מתקציבים אלו בהגדלת תקציבים, באותן שנים, לגופי הסמך בשוטף , לדוגמא – לנוכח מצוקת התקציב בהיכל התרבות ובכדי לסייע לו לצאת מהמצב אליו נקלע ב-2013 ,ללא יכולת תשלום לספקים, התקציב בשנת 2013 גדל להיכל ל- 1,850 מיליון שקלים במקום 850 אלף שקלים שתוקצבו מלכתחילה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות