fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האמא של הכלבים הנטושים

אלונה ארנון מכרמיאל, גננת לשעבר, מצאה את ייעודה בחיים. היא אוספת כלבים שננטשו ביערות וברחובות או הושמו בהסגרים ודואגת לעתידם בבתי אומנה ובבתים מאמצים. עתה, עם שותפותיה למשימה, היא ממסדת את פעילותה בעמותת "אסופים"
אלונה ארנון מכרמיאל
אלונה ארנון מכרמיאל (צילום: עלזיה רוזן)

מה עושה גננת לשעבר, אוהבת חיות, כזו שבגן שלה תמיד היתה פינת חי, ביום שהיא מתבשרת כי בשל ליקוי בריאותי לא תוכל להמשיך לעסוק בעבודתה? ובכן, כשמדובר באלונה ארנון מכרמיאל היא מהר מאוד וללא תכנון מוקדם מצאה עצמה אוספת כלבים שננטשו במקומות שונים בצפון, כמו יערות ורחובות ערים, או הושמו בהסגר ודואגת לעתידם.

בביתה חיים היום בנג'ו, כלב שסובל מחרדת נטישה שאומץ על ידה ביום האחרון של ההסגר, קליאו, כלבת הבית הוותיקה, שהובאה מעין אילה, מושב בחוף הכרמל, שם פועלת עמותה שמצילה כלבים וכן כלב אומנה בן שנה וחצי שהתעוור לאחרונה. לאחר טיפול שבה לו הראייה אך שוב חלה הרעה במצב ראייתו ובימים אלו היא נודדת מרופא אחד לאחר במטרה למצוא מזור למחלת העיניים שלו.

אלונה ארנון מכרמיאל
הצילה 380 כלבים. ארנון (צילום: עלזיה רוזן)

 איך התחיל העניין של איסוף הכלבים הנטושים?
"זה התחיל בקטן, חברתי, יערית פריינטה מספסופה, ואני קיבלנו טלפון על גורה אומללה הנמצאת במחסן נידח בחצור הגלילית, במבנה פח. היו אלה ימי קיץ, הבנו שהמקום לוהט ונשקפת סכנה לכלבה. בלי היסוס יצאנו למקום, הגענו ולזוועתנו ראינו מבנה מוקף חומה שרק את זנבה של הכלבה ניתן היה לזהות מבעדו. בהמשך היא נמסרה לאומנה למשפחה שטיפלה בה מאוד יפה אך לא יכלה להמשיך את האומנה מסיבות אישיות. התקשרו אלי, לקחתי אותה לביתי ואז הגיע ההפי אנד, הבן שלי וחברתו ממש התאהבו בה, וזו הכלבה שאצלם עד היום, באופן טבעי היא קיבלה את השם לאקי".

 ספרי מה אתן עושות באופן מעשי.
"אנחנו מוציאות את הכלבים מההסגר בקרית שמונה, שדה נחמיה, ראש פינה, צפת, וגם אוספות כלבים ברחובות כרמיאל וחיפה, בהרים ובכפרים ודואגות לסדר אותם בבתים של משפחות שייתנו להם חיים טובים, חום, אהבה, מזון וטיפול. חלק מהכלבים אנחנו מוציאות היישר לבתים, כלומר אנחנו מגיעות וכבר יש לנו סידור לאן לקחת אותם. כאלו שלא אנחנו שמות בפנסיון כדי למנוע המתה".

אחד המקרים שאירעו לא מכבר היה כאשר הווטרינר של המועצה האזורית מרום הגליל הודיע לארנון כי נמצאו ביער קדיתא 27 גורים. מהר מאוד הן התארגנו ובתוך שלושה ימים הצליחו למצוא סידור לכולם. כעת נמצאים בשדה נחמיה 12 גורים מעורבים חמודים שגם נמצאו ביער קדיתא והיא מנסה למצוא עבורם סידור. ארנון מציינת כי כל כלב נמסר עם סל אימוץ מלא, עליו משלמים, וזו תרומה לטיפול בכלבים האחרים ותשלום לווטרינר. סל האימוץ כולל שלושה חיסוני מישושה לגורים וחיסון מישושה לכלב בוגר. שבב, סירוס או עיקור וטיפול נגד תולעים, וגם המשך תמיכה שלהן במידת הצורך.

אני מבינה שאת ממסדת את הפעילות עכשיו על מנת לייעל את הדברים.
"לפעילות שלי יש שותפות – תמי מאירסון מחיפה, שכאשר הצטרפה אלי קיבלנו תנופה ועד היום הצלנו כ380 כלבים. לאחרונה חברו אלי גם תמי מאירוביץ, עתידה אור יום ומרב מילר, בתה של עתידה, וחברה המתגוררת בברלין, דנה שוורץ. ביחד התחלנו בהקמה של עמותה ושמה 'אסופים'. מטרת העמותה: הצלת כלבים מהרחוב ומהסגרים, חינוך הציבור ביחסו ובמודעות לבעלי החיים, הסברה והנחלת המודעות בצורך לעקר ולסרס כדי לצמצם סבל בעלי החיים".

היום הפעילות שלה מוכרת בדף פייסבוק הנושא את השם: "כלבי קרית שמונה בחסות אלונה ותמי". בהמשך עם הקמת עמותת "אסופים לכלבי הצפון", הנמצאת בשלב מתקדם תהיה הפעילות ממוסדת. עד אז הן ממשיכות ללא לאות בהצלת חייהם של הכלבים. ניתן למצוא אותן בדף הפייסבוק "אסופים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות