fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דמוקרטיה כדרך חיים

איך לומדים על דמוקרטיה בבית הספר "אדם חברה וטבע"? יוצאים עם הכיתה לפעילות במשך יומיים, הכוללת לינה, טיול, ערב יווני, סדנאות גרפיטי, על האש ודיונים על החברה הישראלית
לומדים באווירה אחרת (צילום: באדיבות בית הספר)
לומדים באווירה אחרת (צילום: באדיבות בית הספר)

בבית הספר "אדם חברה וטבע" מרשת דרור בתי חינוך החליטו להקדיש את הימים סביב יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל ללמידה מעמיקה על דמוקרטיה.

הדס פלדמן, מחנכת כיתה י': "דמוקרטיה מבחינתי אינה מושג באזרחות או בהיסטוריה – דמוקרטיה היא אורח חיים שהתלמידים צריכים להבין את בסיסיו ועקרונותיו, וללמוד איך מקיימים חברה דמוקרטית בכל מקום בו נמצאים. לא מספיק ללכת לבחירות פעם בכמה שנים – בשביל דמוקרטיה אמיתית צריך לנהוג יום יום בכבוד לאחר ולדעותיו, במעורבות בסביבה, בהבעת עמדה".

על מנת "ללמוד דמוקרטיה" בצורה הזו, יצאו כיתות י' ל'סמינר דמוקרטיה' – יומיים של פעילות מחוץ לבית הספר – כולל לינה, במרכז הסמינרים בקיבוץ רביד.

בפעילות התלמידים נחשפו בדרכים מגוונות לדילמות בחברה הישראלית היום, תוך כדי טיול בטבע דנו בנושא היחס למיעוט הגר במדינה, בפערים כלכליים, בחופש הביטוי. בערב נערך ערב תרבות בסגנון יוון העתיקה – שם החלה הדמוקרטיה הראשונה. למחרת דיברו התלמידים על אדישות מול מעורבות וכיצד הן משפיעות על החיים בחברה הישראלית.

טלי גורדון, מחנכת כיתה י: "היה לנו חשוב לדון על דמוקרטיה כשיטה היחידה שמאפשרת למגוון רחב של קבוצות ואוכלוסיות שונות לחיות יחד בשיווין ובכבוד. התלמידים נולדו לדמוקרטיה ולוקחים אותה כמובן מאליו, ולכן חשוב לי שהם יבינו את הערך המכונן שעומד מאחורי השיטה הזו – שוויון בין כל בני האדם".

לומדים באווירה אחרת (צילום: באדיבות בית הספר)
לומדים באווירה אחרת (צילום: באדיבות בית הספר)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות