fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דלת הכיתה נטרקה על אצבעו של התלמיד,משרד החינוך ישלם מאות אלפי שקלים

אילוסטרציה פנתרמדיה
 עו"ד סלים: פרטי
עו"ד סלים (צילום פרטי)

מדינת ישראל, משרד החינוך ורשות מקומית מאזור הצפון יפצו תלמיד שדלת הכיתה בה למד, נסגרה על אצבע ידו ופצעה אותו, בסכום של 415 אלף שקלים, זאת מעבר לתגמולי הביטוח ששולמו מהחברה המבטחת תלמידים בגין ביטוח תאונות התלמידים המסתמכים ב- 80 אלף שקלים נוספים.

כך נקבע בהסכם פשרה בין בא כוחו של התלמיד עו"ד רשאד סלים מכרמיאל , לבין באי כוח המדינה, משרד החינוך והמועצה. ההסכם אושר על ידי בית המשפט ונתן לו תוקף של פסק הדין. לפי כתב התביעה שהגיש עו"ד סלים בשם התלמיד לבית המשפט נטען כי התאונה בה מדובר אירעה בשנת 2005, אז למד התלמיד בכיתה ז' בבית הספר באחד מיישובי הצפון. במהלך ההפסקה הראשונה ליום הלימודים נשאר התלמיד עם חבורה מבני כיתתו , הם שיחקו מרדפים בשטח הכיתה ובפרוזדור ותוך כדי משחק רדף הנער אחר תלמיד אחר שברח לתוך הכיתה וסגר את הדלת למחצה, ובהגיע התלמיד הנדון, הוא מעד ובמעידתו דחף את הדלת בגופו וגרם לטריקתה על כף ידו השמאלית שאחזה במשקוף. כתוצאה מכך נפצע קשה באצבעות של אותה היד.

לפי הנטען בתביעה התאונה אירעה עקב רשלנות משותפת של משרד החינוך ושל המועצה המקומית. של משרד החינוך בכך שמורי בית הספר לא דאגו שהתלמידים יתפנו בהפסקה מהכיתה וירדו לחצר תחת פיקוחם של המורים ותחת זאת נשארו להשתולל באין משגיח בכיתה ובפרוזדור. על המועצה בהיותה הבעלים של מבנה בית הספר בכך שהתקינה דלת שקצותיה חדים, ושאין בה מנגנון בלימה, סטופר ו/או מנגנון הגנה אחר.

לכתב התביעה צורפה חוות דעת של מומחה אורטופד מטעם התלמיד שקבעה כי נותרה בשני אצבעותיו שנפצעו נכות בשיעור של 14 וחצי אחוז. ועל כן נתבקש בית המשפט לפצות את התובע בגין הנזקים שנגרמו לו עקב כאב וסבל, עזרת צד ג', אובדן השתכרות בעבר ובעתיד ונזקים נוספים.

המדינה והרשות המקומית התכחשו בהגנתן לחובתן ואחריותן לתאונה וטענו שבאותה התקופה לא הייתה חובה להתקין בולם לדלת. כמו כן הוסיפו וטענו שהתלמיד נפצע בנסיבות אחרות מכפי שתואר וכי התאונה אירעה בשל רשלנותו של התלמיד. בין הצדדים התנהל מאבק עיקש וממושך בבית המשפט שבסופו ובהמלצת בית המשפט הגיעו הצדדים לפשרה לפיה יפוצה התלמיד בסכום של 415 אלף שקלים, מעבר לסכומים שנתקבלו מביטוח התלמידים, וזאת מבלי להודות בחבות .

עו"ד סלים: " תאונת תלמיד, יכולה להצמיח מספר עילות תובענה עצמאיות ובלתי תלויות האחת ברעותה, הרבה תאונות תלמידים מצמיחות בנוסף לזכות התובענה בגין ביטוח תאונות תלמידים, שמכסה פציעות, 24 שעות ביממה, למשך כל השנה, גם תובענות בעילות נזיקיות או אחרות נגד מעוולים אחרים. במקרה זה אנו מברכים על הפשרה ההולמת שהושגה , אומנם לאחר מאמץ רב, אך עדיין היא הבטיחה פיצוי הולם מחד, ובנוסף קצרה הליכים ומזערה סיכונים מאידך".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות