fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ברמת רבין לא רוצים מרכז מסחרי של שופרסל

בשכונה השקטה, אחת המבוקשות בכרמיאל, מתוכנן לקום מרכז מסחרי על שטח של 4.67 דונם עם אפשרות לבנייה של 2500 מ"ר מסחריים. התושבים כבר רואים בדמיונם איך הולכות להן השלווה ואיכות החיים
בקרוב דירות יוקרה בשכונת הר כרמי כרמיאל ( צילום: אלכס הובר)
בקרוב דירות יוקרה בשכונת הר כרמי כרמיאל ( צילום: אלכס הובר)

שכונת רמת רבין הפכה בשנים האחרונות לאחת המבוקשות בכרמיאל בשל רמת התכנון האורבני ומבחר הבתים והדירות המאפשר לאוכלוסיות מגוונות להתיישב במקום. השכונה המתוכננת עד לפרטיה האחרונים מתפתחת בקצב והופכת מקום אטרקטיבי במיוחד למשפחות צעירות. בשכונה מתנ"ס, בתי ספר, היכל ספורט ומרכז מסחרי.

עובדות בשטח. כאן יוקם מרכז מסחרי שופרסל צילום: אלכס הובר

עד כאן הכל נשמע אידיאלי, אלא שלא מכבר התבשרו התושבים כי בשכונתם, מול המרכז המסחרי, מרחק חציית רחוב, ממש בצמוד לבתי מגורים הולך ומוקם מרכז מסחרי גדול שבמרכזו סופרמרקט גדול של רשת שופרסל. לטענת הדיירים, הרחובות צרים ואינם מתוכננים לנפח תנועה בסדר גודל כזה והתשתית התחבורתית אינה מתאימה. סוג כזה של מרכז מסחרי אינו מתאים, לטענתם, לשכונה השקטה והפסטורלית ואיכות חייהם עלולה להיפגע באופן בלתי הפיך. השקט המאפיין את האזור יופר ורמת זיהום האוויר תגדל בשל ריבוי המכוניות שיגיעו למקום שהוא בעצם שכונת מגורים ולא אזור מסחר.

דייר בשכונה: "מה שיקרה זה פקקים ועומסים בשעות הלחץ. האזור מאוד-מאוד צפוף גם כך, המון מכוניות, כביש צר מאוד. כל האוטובוסים שנכנסים לשכונה עוברים שם, כבר היום הכביש לא יכול להכיל שני אוטובוסים בו בן בזמן. נוסעים ברוורס ליציאה מחניות, ממש סכנת נפשות, כל יום יש 'כמעט תאונה'. אני לא רוצה לחשוב מה יקרה אם יהיה שם סופרמרקט".

מעיריית כרמיאל נמסר: "מינהל ההנדסה של העירייה עובד מול צוות תכנון וניהול בשטח. התשתית התחבורתית בשכונה בנויה מרשת אורך ורוחב של כבישים, אשר במרכזה שני צירים עיקריים (ההגנה והפלמ"ח) אשר נפגשים בכיכר ירושלים, הלב המסחרי של השכונה. התכנון התפישתי הוא שכל דיירי השכונה אשר יוצאים מביתם אל מחוץ לשכונה יכולים לבחור בנתיב מהיר יחסית ואינם חייבים לעבור במרכז השכונה. המרכז עצמו מתוכנן, כמו מרכזים רבים אחרים, באופן כזה שתתאפשר בו תנועה משולבת של כלי רכב ושל הולכי רגל".

הכתבה המורחבת תתפרסם מחר (שישי) בעיתון צפון 1- כרמיאל 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות