fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלדר: "רפורמת טרכטנברג פגעה בפריפריה"

תקציב עיריית כרמיאל לשנת 2013 מוכיח כי רפורמת טרכטנברג הנוגעת לחינוך חינם לילדים בגילאי שלוש וארבע פגע באופן מעשי ברוב עיירות הפיתוח. העירייה איבדה כמעט שלושה מיליון שקלים מההכנסות
עדי אלדר
מרגיש כאילו עכשיו התחיל את הקדנציה הראשונה. עדי אלדר צילום: יח"צ

בישיבת מועצת העיר שהתקיימה ביום שני השבוע הציג ראש העירייה עדי אלדר את הצעת התקציב של עיריית כרמיאל לשנת 2013, העומד על 227.8 מיליון שקלים.

פנה לראש הממשלה. עדי אלדר (צילום: יח"צ)

בישיבת ההנהלה שקדמה לישיבת המועצה פנה אלדר אל חברי המועצה וביקש מהם, לקראת הבחירות לכנסת, לשמור על העיר, לא ללכלך ולא לתלות כרזות במקומות אסורים. ראש העירייה הוסיף שנושא זה ייאכף בחומרה.

הצעת התקציב לשנת 2013 גדלה גידול בארבעה מיליון שקלים משנה שעברה. תוספת של תוספת של 6 אחוז כתוצאה מהסכמי שכר שחתמה הממשלה, המדד וארנונה על פי חוק. הארנונה תועלה ב-2.3 אחוז.

תקציב העירייה מוכיח כי רפורמת טרכטנברג הנוגעת לחינוך חינם לגילאי שלוש וארבע פגע באופן מעשי ברוב עיירות הפיתוח, שוב הפריפריה מקופחת והפעם כדי להיטיב עם תושבי מרכז הארץ. בהצעת התקציב ניתן לראות הפחתה של 2.8 מיליון שקלים מגבית עשרה אחוזים תשלומים לגני ילדים. לפני כניסת הרפורמה הונהג בכרמיאל גני יום לגילאי שלוש וארבע במחיר של כ-150 שקלים לחודש, שהם כעשרה אחוזים מהתשלום המלא. עם כניסת הרפורמה לתוקף, נשללה מהעירייה הזכות לגביית אותם עשרה אחוזים, שכן החוק קובע כי הלימודים יהיו חינם בכל הארץ.
עדי אלדר מסביר: "בתמורה פניתי לראש הממשלה בבקשה לפיצוי, כי לאחר הפגיעה בתקציב בעקבות רפורמת טרכטנברג, יהפכו מעונות היום, גילאי אפס עד שלוש בערי הפיתוח חינם, טרם קיבלתי תשובה על כך" .

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות