fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איש העסקים דב לאוטמן הלך הבוקר לעולמו

לאוטמן, חתן פרס ישראל, יקיר העיר כרמיאל, ומבכירי התעשיינים בארץ, הלך לעולמו הבוקר בגיל 77. סבל בשנים האחרונות ממחלת ניוון שרירים

דב לאוטמן, חתן פרס ישראל, יקיר העיר כרמיאל,  ומבכירי התעשיינים בארץ, הלך לעולמו הבוקר בגיל 77. בשנים האחרונות סבל לאוטמן, מניוון שרירים והיה משותק מהצוואר מטה, אך המשיך לנהל יום עבודה מלא והקדיש זמנו לפעילות חברתית וציבורית.

בשנת 1975 הקים לאוטמן בכרמיאל את חברת "דלתא" להלבשה תחתונה, שהגיעה למחזור של 700 מיליון דולרים. החברה הפכה להיות אחת הגדולות בעולם בתחומה והעסיקה אלפי עובדים.

באותה שנה התבקש לאוטמן לעמוד בראש ועדת העבודה של התאחדות התעשיינים, ולאחר 11 שנים בתפקיד נבחר לנשיא ההתאחדות וליו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים בישראל.

דב לאוטמן וחצי היובל לפסטיבל כרמיאל
במהלך המופע היה רגע מכונן ומרגש עד דמעות כאשר המנחה, יהורם גאון, בעצמו חתן פרס ישראל, עלה לבמה וסיפר אודות חתן פרס ישראל נוסף היושב בקהל והקשור לכרמיאל בכל נשמתו ועשייתו במשך שלושים וחמש שנה.

הכוונה לתעשיין דב לאוטמן, מי שהקים בתחילת שנות ה-70 את קונצרן דלתא, שסיפק במרוצת הזמן אלפי מקומות תעסוקה לתושבי המקום והאזור. לא פחות מכך תרם במרוצת השנים רבות לפסטיבל. היכולת והכריזמה שלו לסחוף אחרים התבטאה בהצלחות הכבירות של המפעלים שניהל. כיום כשהוא חולה במחלה קשה של ניוון שרירים ALS, תלוי באחרים בכל צעד ושעל שלו, אך קוצר את הפירות שלו על ההשקעה באחרים, הקשבה, ועזרה בכל תחום.

לפני מספר שנים, הקים את קרן משפחת לאוטמן הפועלת בתחומי החינוך. הקרן משקיעה רבות במערכת החינוך בערי פריפריה רבות ובכלל זה בכרמיאל. הקהל הריע ללאוטמן ממושכות וחלקם נעמדו על הרגליים, תוך שאחדים מוחים דמעה.

גאון ירד מהבמה ונגש ללאוטמן הנרגש ובקשו להגיד כמה מילים, בהתרגשות רבה דיבר לאוטמן על הקשר רב השנים עם העיר כרמיאל עד היום, למרות שהדיבור כה קשה עבורו, הוא לא וויתר והודה לכולם על המחווה המרגש. בהמשך הקדיש לו גאון את השיר "למי יש יותר כבוד".

דב לאוטמן ז"ל ויהורם גאון (צילום: אלכס הובר)
דב לאוטמן ז"ל ויהורם גאון (צילום: אלכס הובר)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות