fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך זה שדווקא כרמים בפסגות?

מתברר, כי ההישגים המרשימים של אורט פסגות אינם ערובה להצלחה במספר התלמידים המגיעים לבית הספר, והרוב פונים דווקא לכרמים. מינהל החינוך: נעשית כעת עבודה מקיפה של מיפוי מגמות ואזורי רישום
הישגים בכל התחומים. אורט פסגות צילום: אלכס הובר
הישגים בכל התחומים. אורט פסגות (צילום: אלכס הובר)

אורט פסגות סיים בשנה שעברה עם 76 אחוזי זכאים לבגרות, לעומת 61 אחוזים בלבד בכרמים. הממוצע העירוני עומד על 59 אחוזים. בכל התחומים ניתן לראות כי פסגות טובים יותר: מעורבות בקהילה, משלחות נוער, התנדבות, מועצת נוער, אחוזי גיוס, וזאת למרות שהאוכלוסייה שמגיעה לפסגות חלשה יותר.

הישגים בכל התחומים. אורט פסגות צילום: אלכס הובר
הישגים בכל התחומים. אורט פסגות (צילום: אלכס הובר)

מאז הקמת בית הספר לפני ארבע שנים, יש בפסגות, מדי שנה, כיתה ז' אחת פחות, ובכרמים כיתה יותר. הסיבה: אוכלוסיית השכונה הדרומית המזינה את פסגות קטנה, ואילו השכונות המזינות את כרמים הולכות וגדלות, מסיבות דמוגרפיות ברורות: שיפור דיור אצל זוגות צעירים עם ילדים העוברים מהשכונות הישנות לחדשות, והגעת תושבים מבחוץ, אף הם זוגות צעירים עם ילדים, המשתלבים באופן טבעי בסביבה חברתית דומה לצורך אינטגרציה והטמעת המשפחה בעיר החדשה.

 

באורט פסגות היו תשע כיתות ז' בשנה הראשונה, כשהצפי העגום לשנה הבאה עומד על חמש-שש כיתות בלבד. מבדיקה של "צפון-1", עולה, כי בבית הספר פסגות, הערים לעובדה, מנסים להיות יצירתיים, פותחים מסלול ספורט, מסלול למצוינים, מסלול תקשורת, וכל זאת במטרה למשוך יותר תלמידים.

ממינהל החינוך נמסר בתגובה: "אורט פסגות ואורט כרמים הם בתי ספר מקיפים בפרופיל המוכר של מקיף עירוני, שבו יש מגמות יוקרה לצד מסלולי לימוד אחרים וככאלה הם נדרשים לתת מענה ראוי וערכי לאוכלוסיית תלמידים גדולה ומגוונת – כל מקיף באמצעים העומדים לרשותו ובעיקרו של דבר הנהגת בית הספר, צוות המורים, ערכיהם, מקצועיותם, ניסיונם, מידת השקעתם והמוניטין שצברו.

"קיימים לא מעט תבחינים שעל פיהם נמדדת מידת ההצלחה של מוסד חינוכי ובהם: המוטיבציה והמסוגלות להכלת כל התלמידים, לרבות המאתגרים, בידיעה ודאית שיהיה בכך כדי להוריד את אחוזי הזכאות לבגרות, ההתמדה הלימודית, טיפול בפרט, טיפוח התלמידים האחרים בעלי הצרכים המיוחדים ועוד. הבגרות וההישגיות אינם חזות הכל. מודעים לתהליכים דמוגרפיים ואחרים שישפיעו על מצבת התלמידים בכל בית ספר בשנים הקרובות. נעשית כעת עבודה מקיפה ביחס למיפוי מגמות ואזורי רישום בשני בתי הספר המקיפים בעיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות