fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושר בכנסת: קנס כספי למי שיחזיק נרגילה דלוקה בגן ציבורי בכרמיאל

ראש העירייה עדי אלדר ביקש, והיום ועדת החוקה והמשפט של הכנסת אישרה. נאסר להדליק נרגילה בשטח ציבורי. העובר על החוק צפוי לקנס כספי בסכום של 475 שקלים
נרגילה (צילום: פנתרמדיה)
נרגילה (צילום: פנתרמדיה)
נרגילה (צילום: פנתרמדיה)
נרגילה (צילום: פנתרמדיה)

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה את בקשת שר הפנים, בקשה שהופנתה לשר מאת עיריית כרמיאל. על פי הבקשה, אדם שיחזיק בגן ציבורי נרגילה דלוקה בכל שעות היממה, או משקה משכר בין השעות 9 בערב עד השעה 6 בבוקר, צפוי לקנס בסך 475 שקלים.

היועץ המשפטי של העירייה עו"ד שלמה גבע אמר כי ראש העירייה עדי אלדר יוסמך לקבוע מקומות בהם יהיה ניתן להחזיק משקה משכר למי שגילו מעל 21. לשאלת ח"כ אורי מקלב, מדוע איסור אחזקת המשקאות מוגבל רק לשעות הלילה, לעומת איסור אחזקת הנרגילה שיחול בכל שעות היממה, השיב עו"ד גבע "לו האיסור היה תלוי בנו, היינו אוסרים גם את אחזקת המשקאות המשכרים בכל שעות היממה". לדבריו, "לנרגילה יש ריח רע ועשן מה שמהווה מטרד לאזרחים".

יצוין, כי חוק העזר העירוני, אוסר כבר היום אחזקת שתייה ונרגילה בגנים ציבוריים. אולם הוועדה קבעה את העונש על העבירה, כברירת קנס. כך שהפיקוח העירוני יוסמך להטיל קנס בסך 475 שקלים, על מי שיעבור על החוק.

מטרת הגדרת העבירה כברירת קנס, נועדה לפשט את ההליך הקיים, הליך שעד היום חייב את העירייה להגיש כתב אישום כנגד מי שיעבור על החוק, מה שדורש משאבים וכח אדם. לעומת הטלת קנס, שהינו הליך מהיר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות