fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: רעש ואבק בסביבת בית הספר רקפת בגבעת רם

דודי שבת תושב השכונה: "זו עוד דוגמא להתנהלות הקלוקלת של מנהל ההנדסה ועל שיקולי הדעת המוטעים וחוסר היכולת של מישהו שם לתעדף ולחשוב לטווח רחוק תוך תכלול מספר משתנים יחדיו.
בית ספר רקפת
צילום דודי שבת

עבודות התשתית ברמת נבון הפכו את חיי הילדים וצוות בית הספר בלתי נסבלים

דודי שבת תושב השכונה: "זו עוד דוגמא להתנהלות הקלוקלת של מנהל ההנדסה ועל שיקולי הדעת המוטעים וחוסר היכולת של מישהו שם לתעדף ולחשוב לטווח רחוק תוך תכלול מספר משתנים יחדיו.

בית ספר רקפת בית ספר יסודי קהילתי שוכן בשכונת גבעת רם, אחד המקומות הפסטורליים בעיר, עד לפני כשנה, עת החלו עבודות התשתית לבניית השכונה החדשה, רמת נבון.

לפני יותר משנה החלו עבודות התשתית לבניית שכונת המגורים החדשה רמת נבון. עבודות נרחבות שכן מדובר בבניית 2700 יחידות דיור. תושבי הרחובות הסמוכים לאתר הבנייה החלו להתלונן על כמויות אבק אדירות מהן הם סובלים.

במשך חודשים רבים התלוננו  תושבי השכונות והרחובות הסמוכים לאתר על כמויות אבק אדירות מהן הם סובלים. העירייה בתאום עם הקבלן בשטח נתנו כמה פתרונות שעזרו באופן חלקי.

כעת אם תחילת שנת הלימודים התברר כי המפגע מגיע עד לבית הספר השכונתי. באגרים מרעישים במשך כל שעות הלימודים, בתוספת ענן אבק, הילדים אינם יכולים לצאת לחצר וחלונות בית הספר מוגפים כל העת.

דודי שבת תושב השכונה שאכפת לו מהנעשה בבית הספר למרות שילדיו כבר בגרו אומר: "יום טיפוסי בביה"ס היסודי רקפת בגבעת רם.גם אתם מוזמנים ליהנות קצת ממוסיקת הרקע של להקת הבאגרים. אהלו מישהו שם במגדל השן מודע לכך ?! "

שבת מוסיף: "זאת בנוסף על החלונות האטומים והיותם(התלמידים) מוגבלים לתחומי המבנה בלבד. זאת מפאת החול והאבק המגיע מהר נבון. מה שבטוח שלתלמידי א' שרק זה עתה הצטרפו זה לא תורם להם לקליטה והסתגלות טובה יותר".

מה הפתרונות שהצעתם?

שבת: "הכל מתחיל ונגמר בתכנון לקוי של העבודה. זה פשוט חלם איפה הם היו כאשר היו חודשיים חופש גדול ?! למה אז לא עבדו בצמוד לביה"ס ?!" שיעבדו משעה 14:00 – 18:00 ויביאו לשם שלושה באגרים בו זמנית (במקום 1 שעובד שם כעת) וישלימו את העבודה בחול המועד בחופשה מ 07:00 עד 18:00 עם שלושה באגרים."

לדבריו של שבת הורים פנו בנושא ללשכתו של ראש העירייה, באמצעות ענת בראונשטיין יו"ר מועצת ההורים העירונית ותגובת הלשכה הייתה: "מאחר ומבקשים לעבוד לאחר שעות הלימוד .יש לקבל הסכמה של ועד השכונה כי העבודות יתבצעו עד השעה 22.00 ללא תלונות על רעשים בשעות לא שגרתיות היות וצריך לתת שעות עבודה במקום אלו שנלקחות".

על כך השיב שבת: " תשובתי כוועד השכונה להצעתם היא: לא מדובר בסחר בסוסים. אנו לא צריכים לקבל שקט לתלמידים בבית הספר בתמורה לרעש בערב לכל השכונה ".

בכל זאת מה הצעתך?

שיסגרו את הפער של השעות בחול המועד סוכות ושיכפילו את כמות הכלים במקום.

הרצון לשקט היה אמור להגיע בראש ובראשונה ממנהלת בית הספר וראש מנהל החינוך ולא מההורים !! הכל מתחיל ונגמר בתכנון לקוי של העבודה. זה פשוט חלם .

זו עוד דוגמא להתנהלות הקלוקלת של מנהל ההנדסה ועל שיקולי הדעת המוטעים וחוסר היכולת של מישהו שם לתעדף ולחשוב לטווח רחוק תוך תיכלול מספר משתנים יחדיו.

תגובת עיריית כרמיאל: "הבנייה בסמוך לבית הספר החלה לקראת סוף חודש יולי עם תום הפעילות בבית הספר והקייטנות. העבודה שמבוצעת בסמוך לבית הספר גדולה ולא ניתן לסיימה בחמשת השבועות שנותרו בחופשה. הקבלן והעירייה עושים מאמצים לקטין עד כמה שניתן את ההפרעה.

באופן כללי לאורך כל השנים מתקיימות מידי פעם עבודות בניה, הקמת כיתות נוספות, הרחבה וכו׳ בבית הספר. לא ניתן לבצע עבודות גדולות בסדר גודל כזה רק בחופשות. בימים אלו מתבצעת הרחבה בבית הספר כרמים ובשנים הקרובות יורחבו בתי הספר האיריסים, כלנית ורקפת."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות