fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שנת הלימודים בשלומי נפתחה ללא הסעות בחינם

בכוונת המועצה לאפשר הסעות מסובסדות רק לתלמידים העומדים בקריטריונים מסוימים. באופוזיציה טוענים כי הסיבה לביטול ההסעות בחינם היא הגירעון התקציבי הגדול של המועצה
גבי נעמן (צילום: עצמי)
גבי נעמן (צילום: עצמי)
גבי נעמן , ראש מועצת שלומי
גבי נעמן , ראש מועצת שלומי (צילום: עצמי)

על רקע פתיחת שנת הלימודים, מתגלעת בשלומי מחלוקת לאור כוונת המועצה לבטל את הסעות התלמידים בחינם למוסדות החינוך ביישוב ומחוצה לו, שהיו נהוגות עד כה. הנושא עלה לכותרות לפני מספר חודשים, עת העלה ראש המועצה, גבי נעמן בפני חברי המועצה את כוונתו לשנות את הסדרי ההסעות בשנת הלימודים הקרובה.

נעמן: "חשוב לי להסביר שוב לאלו שעדיין לא הפנימו, שהרשות המקומית מחויבת לארגן הסעות לתלמידים מתוקצבים לפי הקריטריונים של משרד החינוך. כך, שכל תלמיד מגן חובה עד כיתה י"ב זכאי להסעה מסובסדת אם הוא עומד בקריטריונים ספציפיים. ביישוב שלומי לומדים 1400 תלמידים במוסדות החינוך הישובי ומחוצה לו, מגן חובה עד כיתה י"ב. תעריף הסעות משרד החינוך לכל תלמיד הוא 14.81 שקלים הלוך וחזור ליום, 3200 שקלים לשנה. בנסיבות אלו, ועל פי

הוראות החוק, המועצה החליטה על הסדר חדש להסעות התלמידים לשנה זו, עד להכנת מסלולי תחבורה ציבורית אשר תיתן מענה לרוב האוכלוסייה המוסעת, בעיקר בשכונות הצפוניות. לאחר התייעצויות רבות, המועצה החליטה לסבסד, עדיין, באופן ניכר את התלמידים הלא מתוקצבים, אם יחפצו לרכוש כרטיס נסיעה מהמועצה".

הסבר זה לא סיפק תושבים ביישוב ואת חברי האופוזיציה, דודו דר ומנו שלי, הטוענים כי מקור ההחלטה לביטול ההסעות בחינם אינו במשרד הפנים אלא בגירעון תקציבי בו נמצאת המועצה.

דר: "פתאום השנה החליט גבי להפסיק את ההסעות, דבר שהחל בו כבר בשנה שעברה. הקופה בגירעון גדול והמועצה נמצאת דקה לפני חשב מלווה, לכן הוא עושה את כל המהלכים כדי להציל את עצמו, כולל פגיעה בחינוך ילדינו, וזה ממש לא מקובל. יש פתרונות אחרים כמו להשתמש בשני אוטובוסים של המועצה".

נעמן: "בשנים האחרונות המועצה הסיעה את כל התלמידים, לרבות אלו שאינם זכאים ומימנה זאת מתקציבה באמצעות הלוואות שונות. כיום זה לא ניתן. המשמעות היא שיש להפסיק את ההסעות לתלמידים שאינם זכאים. למרות זאת, מצאתי פתרון, בהסכמה עם ועדי ההורים, על השתתפותם בהסעות, כאשר לא הגענו להסכמה על התעריף השנתי. אני שלם עם החלטה זו ואעשה ככל יכולתי למצוא דרך לסייע יותר להורים בסבסוד ההסעות מעבר למה שהוחלט, אם אמצא מקור תקציבי אחר. אעשה ככל יכולתי לא לאפשר לפוליטיקה לחבל במערכת החינוך. על דודו דר וחברו, מנו שלי להימנע ולערב פוליטיקה בחינוך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות