fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רשות המסים עכו: כ-2 מיליון שקלים נגבו, 12 מכוניות עוקלו

במבצע גבייה שנערך באזור עכו, נגבו כ-2.2 מליון שקלים ו-12 מכוניות עוקלו. במקביל נחקר עו"ד מעכו שלא דיווח על הכנסות של עשרות אלפי שקלים
אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)

רשות המסים ממשיכה בצעדי האכיפה האינטנסיביים, ובשבוע שעבר גבתה באמצעות היחידה לאכיפת הגבייה, משרד מע"מ עכו ומשרד חקירות מע"מ חיפה והצפון כ- 2.2 מיליון שקלים מחייבי מס באזור עכו.

מספר ימים לפני היציאה לשטח נמסרו התראות לחייבים ושליש מהם אכן הזדרזו להגיע למשרד מע"מ עכו ושילמו את חובם. החייבים שבחרו להתעלם מההתראות, זכו לביקורם של אנשי הגבייה. במהלך הפעילות נגבו כאמור כ-2.2 מיליון שקלים, עוקלו 12 כלי רכב וכן עוקל ציוד בעסק למכירת ציוד חקלאי, בחנות בגדים ובפיצרייה.

במקביל, ערך משרד מס הכנסה עכו ביקורות ב-86 עסקים מענפי התעשייה, המסחר ומתן שירותים בערים עכו, נהריה, קריית ביאליק וקריית מוצקין. ב-9% מהעסקים שנבדקו נמצא כי לא רשמו הכנסות בספרי העסק.

עו"ד מעכו היה בין בעלי העסקים שנתפסו באי רישום הכנסות. בבדיקת חשבון הבנק שלו נראו הפקדות בסך של כ-65,500 שקלים שעו"ד לא טרח לרשום בספרים. בנוסף לכך, התגלתה חשבונית שהוציא בשנת 2011 ללקוח בסך 16,000 שקלים, שלא נכללה בדוחות למע"מ ולמס הכנסה. עו"ד נחקר על ידי חוקרי מס הכנסה חיפה בחשד שהעלים הכנסות  נוספות ותיקו יועבר, ככל הנראה, לתביעה.

אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)

מבדיקת יומן ההזמנות של מניקוריסטית מקרית מוצקין, עלה כי לא רשמה הכנסות בסך של כ-3,200 שקלים במשך כשבוע וחצי, דבר שלא מנע ממנה לטעון שלא הספיקה לרשום כי היא תמיד ממהרת לילדים שלה. עובד במסעדה שלא רשם את הכספים שקיבל במהלך יום הביקורת טען כי הוא רושם על דף ובעל המסעדה, כשהוא מגיע, רושם את מה שצריך. בעסק להשכרת רכב לא רשמו תשלום ששולם בכרטיס אשראי בסך 2,500 שקלים, בעל העסק טען שמדובר בתשלום לביטחון בלבד ולא ידע שעליו לרשום.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות