fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רופא לחיים

אחרי 35 שנות עבודה ו-26 שנים בתפקיד סגן מנהל בית החולים נהריה, פורש ד"ר משה דניאל לגמלאות. בראיון מיוחד ל"צפון-1" הוא מספר על בית החולים של פעם, "בית קטן בעיירה קטנה", ועל מה שהפך להיות היום, ומדבר על הקושי בגיוס תורמים, על איומי המלחמה התמידיים, על דור ההמשך ועל המקצוע שבחר
ד"ר משה דניאל
ד"ר משה דניאל (צילום: אדריאן הרבשטיין)

סגן מנהל בית החולים נהריה, ד"ר משה דניאל, אורתופד בכיר, שהקדיש את חייו לעבודה ציבורית, פרש השבוע לגמלאות אחרי 35 שנות עבודה. הוא נפרד מהעובדים במכתב של שלושה עמודים וביקש בכל לשון של בקשה לא לערוך מסיבות פרידה.

דניאל כיהן בתפקיד סגן מנהל בית החולים במשך 26 שנה, תפקיד קשה, לו היה מחויב. לרגע אחד הוא משווה זאת לכוהן במקרא. הכוהן הוא הדמות המבצעת, זה שצריך לנוע, להסתובב, לקבל החלטות מכריעות. הוא היה יד ימינו של מנהל בית החולים לשעבר, פרופ' שאול שאשא, אותו, אגב, הוא מכנה "נביא".

"גרנו עם המשפחה בתוך בית החולים, והייתי חולם על צפצופי הביפר ופשוט מגיע למיון. זה שכל המשפחה מעורבת זה חלק מהמקצוע. רעייתי פולה היא יד ימיני. מנהלת את הקליניקה הפרטית וגידלה את ילדינו. לא דחפתי את ילדיי לרפואה, הם בחרו זאת לבד"

"התושבים חושבים שמגיע להם, כי הם משלמים, והם צודקים. ואז מטופל רץ למנהל והופך שולחן, כי יש רופא אחד במיון על 40 מטופלים. זה לא תפקיד המטופלים להבין שעוד כונן זה משאבים".

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי בעיתון "צפון-1"

ד"ר משה דניאל
ד"ר משה דניאל (צילום: אדריאן הרבשטיין)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות