fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורחב המענה לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בגליל המערבי

מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בחיפה והצפון מוסיף לשורותיו מתנדבות באזור הגליל המערבי, אשר יאיישו את קו הסיוע, יערכו פגישות אישיות וילוו את הזקוקים לכך להמשך טיפול.
צילום: אילוסטרציה
חשד לאונס קבוצתי בנהריה | צילום: אילוסטרציה לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים
מתנדבות החדשות, עם מנהלת מרכז הסיוע בחיפה והצפון, עו"ד שני אלוני
מתנדבות החדשות, עם מנהלת מרכז הסיוע בחיפה והצפון, עו"ד שני אלוני (צילום: עצמי)

בתום שישה חודשים של הכשרה מקצועית, הסתיים השבוע קורס מתנדבות של מרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית אשר יפעלו באזור הגליל המערבי. הקורס התקיים במתנ"ס מטה אשר, במהלכו הוכשרו המשתתפות לתת מענה נפשי, מידע משפטי ותמיכה גם לבני משפחה וקרובים נוספים. המתנדבות תתחלנה לאייש את קו הסיוע, המעניק מענה 24 שעות ביממה לאורך כל השנה, יערכו פגישות אישיות עם מתלוננות ומתלוננים וילוו את המעוניינים בכך לבית החולים ותחנות משטרה.

קורס זה מנגיש את שירותי המרכז לאזור נהריה, כרמיאל, כפר ורדים והסביבה, על מנת להקל על אלו שזקוקים לפגישה או ליווי לבתי חולים, תחנות משטרה ובתי משפט, מעבר לתמיכה הטלפונית.

עו"ד שני אלוני, מנהלת מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית חיפה והצפון: "מרכז הסיוע מופעל באמצעות מתנדבות המעניקות ייעוץ וסיוע בכל יום ובכל שעה, מלוות את הפונות והפונים, נשים או גברים ובני משפחותיהם בהתמודדות עם הפגיעה ובמפגש עם מערכות הרווחה, החוק והמשפט. הן נמצאות שם עבור כל פנייה ובקשה לסיוע, ייעוץ ותמיכה. מרגש אותי כל פעם מחדש לראות באיזו מסירות מגיעות המתנדבות למשמרת השבועית שלהן, כמה רגישות הן מגייסות לכל שיחה ושיחה ואת הנכונות שלהן להתנדב לכל "משימה" הנדרשת מהן. המתנדבות שלנו הן גם שגרירות בסביבה הקרובה שלהן: הן חברות תומכות, אימהות רגישות יותר וסבתות מעורבות יותר. זה מה שהופך, לדעתי, את ההתנדבות במרכז סיוע למיוחדת – זו לא רק התנדבות אלא שליחות אישית של ממש".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות