fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אבא החיים רצים, אנחנו יוצאים לדרום"

הבשורה המרה מכל הגיעה היום (רביעי) אל קיבוץ עברון. סגן פז אליהו, קצין צנחנים בן 22, בנם של אורי ורחל, אח למתן וליותם נהרג בפעילות במסגרת מבצע 'צוק איתן' בעזה
סגן פז אליהו (צילום עצמי)
סגן פז אליהו (צילום עצמי)
סגן פז אליהו (צילום עצמי)
סגן פז אליהו (צילום עצמי)

 אבל כבד ירד על בית משפחתו של פז, על קיבוץ עברון ועל יישובי מטה אשר עם היוודע הבשורה המרה מכל. סגן פז אליהו נהרג יחד עם שנים מחייליו: סמ"ר לי מט, בן 19 מאילת וסמ"ר שחר דאובר, בן 20 מקיבוץ גניגר. הודעה נמסרה להורים בקיבוץ עברון כבר בשעות הצהריים, אך הידיעה על מותם שחררה לפרסום רק בשעה 19.00.

 סגן פז אליהו, קצין צנחנים בן 22, בנם של אורי ורחל, אח למתן בן ה-19 (צוער בקורס קצינים) וליותם, תלמיד בכיתה ט'.

פז בן ה-22 הוגדר בפי כל מכריו כצעיר איכותי וכמופת לבני דורו. הוא בוגר תיכון אופק ויצא טרם השירות הצבאי לשנת שירות בפנימיית 'נרדים'. תחביבו העיקרי היה טיולים. אלה, חברתו של פז אומרת: "אנחנו חד כבר 7 שנים, עשינו יחד גם את שנת השירות. השנים שלי לצד פז הן השנים היפות בחיי".

ראש המועצה, יורם ישראלי: "הלב נקרע לנוכח האובדן הזה. חלל עצום ובל יימחה נפער בלבבות המשפחה הקרובה, החברים והמכרים. הכאב מתעצם עוד יותר לנוכח האיכות של בני הנוער המשלמים בחייהם למען הגנת המדינה. במבצע צוק איתן, מתחדדת עוד יותר חשיבות ההקרבה של הלוחמים. הלוחמה בשטחי עזה מגלה איזה אסון כבד עלול היה ליפול על יישובי הגדר, אלמלא המאבק המר והעיקש, לחשוף את מנהרות המוות של החמאס".

נרקיס גביש מהנהגת עברון: "הקיבוץ כולו בוכה עם המשפחה. אני מתקשים למצוא נחמה. פז סיים לפני כשנה קורס קצינים וכולנו היינו גאים בו כל-כך. הוא היה צנוע וסירב לעלות לבמה באירוע שארגנו לכבודו. הוא היה מקור גאווה והיווה דוגמא אישית ללקיחת אחריות ולמנהיגות. איננו יודעים איך ננחם את ההורים, אבל עוטפים אותם באהבה גדולה, כדי לנסות ולהקל במעט על הכאב הבלתי נסבל."

הוריו של פז אליהו לא ראו אותו זה חמישה שבועות. לפני נפילתו הציעו מפקדיו של פז, שייצא לחופשת התרעננות קצרה, אך הוא סירב לעזוב את חייליו בשטח ויצא עימם לפעילות ממנה לא שב. על התקופה הממושכת ללא חופשה סיפרו בני משפחתו: "פז לא יצא לסופ"ש מאז נחטפו שלושה תלמידי הישיבה בגוש עציון. לפני האירוע הוא, הוא בא הביתה ויצא לצפות במשחק כדורגל בפאב, יחד עם חבריו. לאחר כמה שעות הוא בא הביתה ושאל היכן המדים שלו. התברר שהקפיצו אותו חזרה לצבא לאחר שעות אחדות בלבד בבית".

"למרות השבר שנפל עלינו, אנו מקווים שאחיו הצעירים ילכו בדרכו," מסביר, אורי אליהו.  בבית משפחת אליהו מספרים: "בעשרת הימים בהם הוא השתתף בחיפוש אחר הנערים הנעדרים – הוא היה שולח מעת לעת הודעת ווטסאפ לקונית: 'אני בסדר'. לאחר כשבועיים הוא הגיע ליממה לבית לִיד. חשבנו להגיע לצומת כדי לראותך אותו, אבל הודיע שלא נוכל לראות אותו, משום שיש לו ישיבה עם המג"ד'. חשבנו שנצליח להשחיל מפגש קצר לאחר הדיון, אבל הוא אמר קצרות: "אבא החיים רצים, אנחנו יוצאים לדרום".

אבי אליהו: "קצינה שמכירה את פז משנת השירות בערד מסרה ממנו ד"ש קצר מהדרום. שלשום קיבלנו ממנו מסר נוסף. מילואימניק אמר לי: 'הבן שלך תותח'. יכול היה לצאת לרענון אבל החליט שהוא לא ייצא. זה פז. אני לא מופתע."

אבי מוסיף: מוקדם בבוקר שמעתי ידיעה בחדשות על נפגעים. ב-7:30 אמר לי חבר, שקיבל הודעה בווטסאפ על חילופי אש קשים עם נפגעים בחטיבת הצנחנים, לא רציתי לראות אף אחד. דאגתי מאוד. בהמשך היום, כשראיתי אמבולנס צבאי נכנס לקיבוץ, הבנתי שקרה הנורא מכל. קציני אכ"א אמרו לי: 'הצטרפתם למשפחת השכול, הבן שלכם נהרג'. למרות שקשה להגיד זאת, למרות השבר הנורא, יש לנו עוד שני ילדים. אני מקווה שהם יילכו בדרכו. אני בטוח שפז שומע אותנו ורוצה שנמשיך לחיות, כי הוא אהב את החיים. נמשיך לחייך, ללכת קדימה, למלא תפקידים בקיבוץ. אני מקווה שפז הוא החייל האחרון שנופל. אני לא מאחל לשונאים שלי שיהיו במצב בו אנו נמצאים מאז ההודעה הנוראה".

אלה בר, חברת קיבוץ עין דור, היא חברתו של פז מאז ימי הנעורים. "בחודש הבא, היינו אמורים לחגוג שבע שנות חברות. היכרנו בכיתה ט' במחנה של השומר הצעיר, מאז אנחנו יחד. אמרנו תמיד, שצריך להמציא סיפור כיסוי לנסיבות בהן הכרנו. שמרנו על קשר כל השנים, עשינו שנת שירות יחד, עברנו את הצבא יחד, היה ברור לנו שנישאר יחד לנצח. קשה לתאר איזה מלאך היה לי. אין אדם שיכול להגיד עליו משהו רע, הוא נגע בלבבות של כולם. לא הכרתי עוד אדם כמוהו, שחושב על אחרים לפני שהוא חושב על עצמו".

הלווייתו של סגן פז אליהו התקיימה היום (חמישי) בשעה 17:00 בבית העלמין בעברון. מאות חברים, חיילים ובני משפחה חלקו לו כבוד אחרון.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות