fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לשנות את התפיסה: מדוע כדאי לכם להעסיק אמהות?

חלק מהמעסיקים אינם ששים להעסיק אמהות מחשש שהם יצטרכו להתגמש. אך הפיכה לאם אינה אומרת שאיכות העבודה נפגעת, להיפך _ יש לה יתרונות רבים. כמה פלוסים שכדאי להכיר בהעסקת אמהות
צילום: פוטוליה

מאת: עינב בוימפלד

נשים רבות סבורות שכדאי להן להצניע את העובדה שהן אמהות בתקופה של חיפוש עבודה, ומעלימות את הפרט החשוב הזה מקורות החיים שלהן ובראיונות עבודה. למרות שברור כי למעסיקים אין כוונה מיוחדת "לסנן" אמהות שמגישות מועמדות למשרה, חלקם הגדול עדיין חושש מכך. אז מה גורם לנו לחשוש מגיוס אמהות לתפקיד?

עינב בוימפלד (צילום: שמרית אסף)
גמישות. עינב בוימפלד (צילום: שמרית אסף)

על פי התפיסה "המסורתית" עובד טוב נמדד בכמות השעות שהוא נותן, ויום עבודה קצר יותר, שהינו כורח המציאות עבור רוב האימהות, נתפס כמביא פחות תפוקה. בנוסף, ישנם מעסיקים שנרתעים מהחוקים שנוצרו במקור כדי להגן על אימהות (כגון שעת הנקה, חופשת לידה, איסור פיטורים בהריון וכו') וחבל.

מהם היתרונות בהעסקת אמהות?

1. יעילות בעבודה: תשאלו בוסים רבים שמעסיקים אימהות ותגלו שמדובר בעובדות יעילות מאוד. מגבלת השעות מכריחה אימהות "לתקתק עבודה", להתמקד במשימות ולנהל את הזמן בצורה נכונה יותר – דווקא כי הוא יקר.

2. נאמנות למקום העבודה: בתקופה שלנו, שבה נהוג להחליף עבודות בתדירות של שנה שנתיים, יש יתרונות רבים ביציבות ובלויאליות למקום. אם תגייסו אמהות לעסק שלכם ותתמכו בהן, תקבלו עובדות נאמנות שלא ממהרות לפזול הצידה. מרבית האמהות מבינות כי מקום העבודה שלהן הוא חלק מפרנסת המשפחה, ולכן היציבות בו חשובה להן לא פחות מלכם.

3. גיוון המרקם הארגוני: שילובם של אנשי משפחה, ובתוכם האמהות, מעניק פרספקטיבה חשובה בתהליכי החברה – וגם תחושת משפחתיות נעימה לעובדים. תחושה זו גם מוקרנת החוצה ומציירת את החברה באופן מחמיא וחמים, שיוצר תחושה שכיף לעבוד בו.

גמישות – זה כל הסיפור. מעסיקים רבים כבר מבינים שאימהות הן עובדות לא פחות טובות מאחרים ולכן אין כל מניעה או חשש להעסיק אותן. ברגע שמפנימים כי השינוי היחיד שדורשת האימהות היא ליצור איזון בין העבודה לבית – רואים שהשד לא נורא כל כך.

© הכותבת היא מנהלת תוכן ומחקר ב-AllJobs

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות