fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בן 36 איבד את ראייתו עקב שתיית מתנול מעורבב במשקה אנרגיה

המרכז הרפואי זיו מזהיר אזהרה חמורה. בן 36 איבד את ראייתו עקב שתיית מתנול מעורבב במשקה אנרגיה

מקרה נדיר במרכז הרפואי זיו בצפת, צעיר בן 36 מאחת הערים בצפון הגיע לטיפול בבית החולים לאחר שהשתכר משתיית מתנול מעורבב עם משקה אנרגיה, שגרם לו להרעלת מתנול קשה ואיבוד מאור עיניו.

הצעיר הגיע למיון עיניים במרכז הרפואי זיו בליווי חבר התלונן שאינו רואה בשתי עיניו. הוא סיפר, כי ערב קודם ערבב משקה אנרגיה עם מתנול והשתכר, כאשר התעורר בבוקר ופקח את עיניו הוא פשוט לא ראה כלום. בבדיקות הדמיה שביצעו הרופאים לצעיר התגלה פגיעה קשה ברשתית ועצבי הראיה בעיניו. הוא טופל במשך מספר ימים במחלקת עיניים באמצעות תרופות שונות בניסיון להציל את ראייתו, אך ללא הועיל. בדיקות הדמיה נוספות שעבר הראו, כי הפגיעה שנגרמה הינה בלתי הפיכה ולמעשה הוא איבד את מאור עיניו. הצעיר שוחרר להמשך טיפול ושיקום בקהילה.

פרופ' יוסף פיקל, מנהל מחלקת עיניים במרכז הרפואי זיו אומר, כי המלחמה בהתמכרות לאלכוהול ובהשפעת האלכוהול מתרכזת בעיקר במניעת נהיגה תחת השפעת אלכוהול ובמניעת התמכרות המביאה לאלימות ולתופעות שליליות אחרות, אך ממעטים לדבר על השפעת האלכוהול על הבריאות באופן כללי ועל הנזק האפשרי למערכת הראיה עד כדי עיוורון.פרופ' יוסי פיקל מנהל מח' עיניים זיו

מתנול הינו נוזל חסר צבע ודליק המשמש בעיקר כנוזל למניעת קפיאה ולדלק. המתנול מצוי בשימוש גם בתעשיית הפלסטיק והינו בעצם הכוהל הפשוט ביותר. בעבר הרחוק ניסו, בעיקר ייננים ומזקקי משקאות אלכוהוליים חובבנים, "לחזק" את האלכוהול שייצרו עם מתנול על ידי מהילתו בתזקיק שרקחו והתוצאות היו הרות אסון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות