fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לכלב יש כאבי אוזניים

הקיץ הקרב יכול להביא איתו דלקות אוזניים. איך תדעו שכואב לכלב ומה עליכם לעשות? וגם: שלושה כלבים מדהימים לאימוץ
הכלב דקל (צילום: עמותת גלבוע)
הכלב דקל (צילום: עמותת גלבוע)

השבוע הגיע למרפאה רועה גרמני עם דלקת אוזניים כרונית שטופלה בשיטת ה"יהיה בסדר". הטיפול כלל מחזורים רבים של טיפות אוזניים, שטיפות, לעיתים אנטיביוטיקה, ואף שטיפות תחת הרדמה. כל סבב טיפולים הושגה הקלה זמנית בלבד והדלקת סירבה לסגת. ברגע שהכלב התחיל להדיף ריח רע במיוחד, החליטו הבעלים לשנות גישה לטיפול ברוח משפטו של איינשטיין "אי שפיות זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות".

אוזן הכלב בנויה משני חלקים: האוזן הפנימית הכוללת את מנגנון שיווי המשקל ומערכת השמיעה והאוזן החיצונית המורכבת משני חלקים אנכי ואופקי. בין שני החלקים נמצא עור התוף. אצל בני אדם לא קיים החלק האנכי שאצל כלבים מגן מפני כניסת גופים זרים לעור התוף. מצד שני, עצם מבנהו של החלק האנכי כמנהרה עמוקה המתאפיינת בחום ורטיבות הם כר אידיאלי להתרבות חיידקים, פטריות ופרזיטים. בשונה מטיפות האוזניים המיועדות לבני אדם, טיפות אוזניים המיועדות לחיות מתאימות למבנה האוזן, בכך שהן בעלות זמן ספיגה טוב ומשך אידוי קצר.

דלקת אוזניים שאינה מטופלת כיאות הופכת לכרונית. עור מנהרת האוזן יתעבה ואף עלול להיסגר ולהביא לסתימה ביציאה ובכניסה של אוויר ולהפרשות. כתוצאה מכך, ההפרשות עלולות אף לקרוע את עור התוף ולהביא לפגיעה במערכת האיזון של הכלב. כשיש בעיה באוזניים, הווטרינר יתבונן בתוך האוזן בעזרת אוטוסקופ כדי לאתר ממצא פתולוגי כמו גוף זר, מוגלה, הפרשות, לכלוך, חול ופרזיטים. במקרה הצורך, יילקחו תרביות כדי לבודד חיידקים ולהתאים להם אנטיביוטיקה. הטיפול חייב להיות יסודי ויש להתמיד בו עד תום על מנת שהבעיה לא תהפוך לכרונית. במקרים כרוניים הטיפול יהיה כירורגי, שבו או שייפתחו דרכי האוויר או תוסר האוזן החיצונית ותישאר תעלה לניקוז של האוזן הפנימית.

עם בוא הקיץ, האוזניים סובלות יותר מדלקות בשל הצטברות נוזלים לאחרמקלחת, חול הים, התרבות פרזיטים ואלרגיות. מיד כשהכלב מפגין אי נוחות יש להביאו לטיפול, על מנת לא להיגרר לבעיה חמורה יותר שפתרונה מסובך ויקר יותר.

ד"ר פביאן בן זקן, וטרינר

טל': 2851972- 052

דקל, בובה ומירי מחפשים בית
דקל

גזע: רועה גרמני מעורב.

גיל: שנה וחצי.

מרשים ביופיו, מאוד ידידותי, גדול ואנרגטי. מחפש משפחה ספורטיבית שתאמץ אותו לתמיד.

לפרטים נוספים, עמותת גלבוע אוהבת חיות (ליד טבעון), לפרטים: 6539439- 050 (אניה), 2001052- 054 (דימה).

בובה

גזע: טרייר אירי רך שיער.

גיל: שנה וחצי.

נמסרה על ידי זוג מבוגר עם בעיות בריאות. כלבה ביתית ומחונכת, חביבה

וידידותית. לפרטים נוספים, אגודת צער בעלי חיים חיפה, לפרטים: 8729696~04.

הכלבה בובה (צילום: עמותת צער בעלי חיים)
הכלבה בובה (צילום: עמותת צער בעלי חיים)

 

מירי

גזע: מעורב.

גיל: שנתיים.

מאוד שקטה וקצת חששנית בתחילה. עם הזמן מגלים כלבה מדהימה ונאמנה שרק מחפשת יחס אוהב.

לפרטים נוספים, עמותת כלבלאב, קיבוץ יסעור, לפרטים: 7900781- 050 (ניבה), 7880170- 052 (זיו).

הכלבה מירי (צילום: עמותת כלבלאב)
הכלבה מירי (צילום: עמותת כלבלאב)

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות